Mondo Macchina Nr. 3-4 - Anno 2022

Nuovi combustibili per i motori Kohler by Patrizia Menicucci HVO stands for Hydrotreating of Vegetable Oils and is a paraffin-based fuel produced from vegetable and animal waste oils which, unlike biodiesel, does not use agricultural resources and does not affect deforestation. Kohler Engines, which manufactures a wide range of diesel, gasoline and gas engines up to 140 Hp used in construction, earthmoving, agriculture, generators and landscaping, recently approved for Europe the use of HVO for all diesel engines (watercooled or air-cooled) marketed by the US-based Kohler Co. The adoption of HVO, either pure or blended with conventional low-sulphur fuel and which can be used in all diesel applications, will lead to a 90% reduction in CO2 emissions and can be introduced without any modifications to the engines. There are no changes to service intervals or warranty conditions in Europe. The Kohler approval, which confirms the brand's commitment to an increasingly sustainable future, was issued after a series of theoretical and practical tests carried out by the group's engineers, who nonetheless emphasise the need for the use of exhaust gas after-treatment systems, if fitted, even with HVO. For Luigi Arnone, Engineering Director, Diesel Engines at Kohler, "eFuels are particularly interesting in terms of their environmental impact, as well as achieving performance comparable to that achieved using conventional diesel fuels. Synthetic diesel, a product that is therefore entirely recycled and can be processed, stored and distributed like any other fuel, is becoming increasingly popular and is already widely available in Northern Europe. New fuels for Kohler engines di Patrizia Menicucci La sua sigla è HVO, che sta per Hydrotreating of Vegetable Oils (olio vegetale idrotrattato), ed è un combustibile a base di paraffina, prodotto da oli di derivazione vegetale e animale ottenuti da scarti che diversamente dal biodiesel non utilizza risorse agricole e non incide sulla deforestazione. La Kohler Engines, che produce una vasta gamma di motori diesel, benzina e a gas sino a 140 Cv utilizzati nei settori costruzioni, movimento terra, agricoltura, generatori e giardinaggio, ha recentemente approvato per l’Europa l’utilizzo dell’HVO per tutti i motori diesel (raffreddati ad acqua o ad aria) commercializzati dall’azienda del gruppo americano Kohler Co. L’adozione dell’HVO, puro o miscelato con il combustibile convenzionale con basso contenuto di zolfo e che può essere utilizzato in tutte le applicazioni diesel, porterà a una riduzione del 90% delle emissioni di CO2 e potrà essere introdotto senza nessuna modifica ai motori. Non ci sono variazioni negli intervalli di manutenzione e nelle condizioni di garanzia previste in Europa. L’approvazione Kohler, che conferma l’impegno del brand per un futuro sempre più sostenibile, è stata rilasciata dopo una serie di test teorici e pratici effettuati dagli ingegneri del gruppo che sottolineano comunque la necessità dell’utilizzo dei sistemi di post-trattamento dei gas di scarico, se previsti, anche con HVO. Per Luigi Arnone, direttore Engineering, Diesel Engines di Kohler, «gli eFuel sono particolarmente interessanti per l’impatto ambientale, nonché per il raggiungimento di performance paragonabili a quelle raggiunte utilizzando i carburanti diesel tradizionali». Il diesel sintetico, prodotto quindi interamente riciclato e che può essere trattato immagazzinato e distribuito come ogni altro carburante, si sta sempre più diffondendo ed è già presente in modo ampio nel nord Europa. n. 3-4/2022 81 NEWS

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