Mondo Macchina Nr. 12 - Anno 2024

n. 12/2024 43 EIMA SPECIAL sitrici, sempre più attive nei social network Facebook, Instagram e YouTube. Attraverso le piattaforme web e Social, EIMA International è esplosa in una miriade di contenuti mediatici e di interazioni fra le case costruttrici e le community dei clienti e degli appassionati. A queste attività l’esposizione ha dedicato il Concorso EIMA Social Awards, che esordisce ad EIMA 2024 rappresentando una delle novità più interessanti di questa edizione. Una giuria composta da esperti di comunicazione social – Gianluca Bernardi, Andrea Micale e Matteo Pogliani – ha selezionato fra gli oltre 230 contenuti inviati dalle aziende i riconoscimenti nelle diverse categorie del concorso. Le aziende vincitrici – premiati dinnanzi ad un folto pubblico nella sala Quadriportico del quartiere fieristico bolognese – sono: per la categoria Facebook, Volpi Davide e Luigi Spa (migliore creatività), Annovi Reverberi (miglior contenuto tecnico-informativo) e New Holland Agriculture (maggior impatto emozionale); per la categoria Instagram, Alpego spa (miglior creatività), Image Line Srl (migliore contenuto tecnico-informativo), Argo Tractor spa – Landini (maggiore impatto emozionale); per la categoria YouTube, Capello Srl (miglior storytelling), Modula (miglior contenuto tecnico-informativo) e TAFE - Tractors and Farm Equipment Limited (maggiori visualizzazioni); Tra le aziende premiate al concorso Social Awards, figurano anche Ama Spa e Kuhn Italia con una menzione speciale per la miglior comunicazione integrata; Antonio Carraro Spa con il premio Movie; Xfarm Technolgies con il premio World; Trelleborg Tires - Yokohama TWS spa con il riconoscimento Best Funny; 76 Industrial Graphics con il riconoscimento I Love EIMA e Caron Officine Brevetti srl con il Best of best. activity of the exhibiting industries is extremely plentiful and increasingly active on the social networks Facebook, Instagram and YouTube. Through web and social platforms, EIMA International has exploded with a myriad of media content and interactions between manufacturers and communities of customers and enthusiasts. The exhibition has thus set up the EIMA Social Awards Competition for these activities, and it made its debut at EIMA 2024 as one of the most interesting innovations of this year's event. A jury composed of social communication experts - Gianluca Bernardi, Andrea Micale and Matteo Pogliani - selected the awards in the various categories of the competition from over 230 contents submitted by companies. The winning companies – awarded in front of a large audience in the Quadriportico hall of the Bologna exhibition center – are: For the Facebook category, Volpi Davide and Luigi Spa (most creative), Annovi Reverberi (best technical and informational content) and New Holland Agriculture (greatest emotional impact); For the Instagram category, Alpego spa (most creative), Image Line Srl (best technical and informational content), Argo Tractor spa – Landini (greatest emotional impact); For the YouTube category, Capello Srl (best storytelling), Modula (best technical and informational content) and TAFE - Tractors and Farm Equipment Limited (most views); Other companies awarded at the Social Awards competition included Ama Spa and Kuhn Italia with an honorablel mention for the best integrated communication; Antonio Carraro Spa with the Movie award; Xfarm Technologies with the World award; Trelleborg Tires - Yokohama TWS spa with the Most Funny award; 76 Industrial Graphics with the I Love EIMA award and Caron Officine Brevetti srl with the Best of the Best. “Social Awards”, EIMA International enhances the creativity The Bolognese exhibition witnessed the award ceremony of the EIMA Social Awards competition for the best social communication campaigns created by exhibiting industries. Here are the companies that won awards in the various categories

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