Mondo Macchina Nr. 10 - Anno 2025

n. 10/2025 CLOSE-UP 10,450 units (+0.6%). On the other side of the Atlantic, on the "old continent", the overall market trend is conditioned by the strong losses reported in France and Germany, the two "locomotives" that together represent 30% of European sales. While in France tractor sales fell by 14% to 12,440 vehicles, in Germany the decrease was even more pronounced, amounting to 17.3% with a total of 13,230 registered vehicles. Sales also stagnated in Great Britain, where they barely topped 5,500, a 16.9% drop compared to the first six months of last year. The trend in Spain and, above all, in Poland is quite the opposite. While the Iberian country saw half-yearly sales exceed 4,700 units, marking an 18.6% increase, in Poland the increase was as much as 34.1%, with more than 5,100 vehicles registered. Still in Europe, some slightly positive signs are coming from the Italian market which, after the sharp declines seen in recent years - in 2024 registrations had reached an all-time low - returned to positive territory in the first six months of 2025 with a total of over 8,400 units sold (+1%). Overall, in the period considered, Europe came in at just over 93,000 registered vehicles, for a downturn of 12.9%. The European data, elaborated by the CEMA manufacturers' committee, also takes into account the trend of the Turkish market which, compared to other markets, suffered a particularly heavy decline (-25.9%), coming in at just over 24,000 registered vehicles. In Asia, India continues its growth momentum, seeing tractor registrations grow by 14.6% between January and June (for a total of approximately 487,000 units). India could even close the year with a new all-time high, very close to, if not in excess of, 950,000 units. 5 Agricultural machinery, market stagnates in the first half of the year (+0,6%). Sull’altra sponda dell’Atlantico, nel “vecchio continente”, l’andamento complessivo del mercato è condizionato dai forti passivi registrati in Francia e Germania, le due “locomotive” che rappresentano insieme il 30% delle vendite europee. Se in Francia le vendite di trattrici sono calate del 14% fermandosi a quota 12.440 mezzi, in Germania la contrazione è stata ancora più pronunciata, risultando pari al 17,3% con totale di 13.230 macchine registrate. Vendite al palo anche in Gran Bretagna, dove hanno superato di poco le 5.500 unità, arretrando del 16,9% rispetto ai primi sei mesi dello scorso anno. Di segno opposto l’andamento della Spagna e, soprattutto, della Polonia. Se nel Paese iberico le vendite semestrali hanno superato le 4.700 unità, segnando + 18,6%, in Polonia l’incremento è stato addirittura pari al 34,1% superando i 5.100 mezzi immatricolati. Sempre in Europa qualche timido segnale positivo arriva dal mercato italiano che, dopo le forti flessioni viste negli scorsi anni – nel 2024 le immatricolazioni avevano raggiunto il minimo storico – torna in positivo nei primi sei mesi del 2025 con un totale di oltre 8.400 unità vendute (+1%). Complessivamente, nel periodo considerato, l’Europa si ferma a poco più di 93 mila mezzi registrati, con una contrazione pari al 12,9%. Il dato europeo, elaborato dal comitato dei costruttori CEMA, considera anche l’andamento del mercato turco che, rispetto ad altri, ha accusato un passivo particolarmente pesante (-25,9%), fermandosi a poco più di 24 mila mezzi immatricolati. In Asia prosegue la corsa dell’India che tra gennaio e giungo ha visto crescere le immatricolazioni di trattrici del 14,6% (per un totale di circa 487 mila macchine) e che potrebbe dunque chiudere l’anno con un nuovo massimo storico molto vicino se non addirittura superiore alle 950 mila macchine. The unfavorable economic situation continues to characterize the trend in global demand for agricultural machinery. Sales are down in Germany, France, the United States and Turkey. Poland and Spain are on the rebound. India is heading for a new all-time high. Italy is holding steady 04-05 primo piano mercato.qxp_54-58 tugnoli 29/09/25 10:46 Pagina 5

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