n. 11/2025 AGRITECHNICA SPECIAL 20" (50 cm) and 22" (55 cm) smooth or serrated disc coulters round out the offering of fertilizer and corn skimmers, as well as crop residue blades. The Variomats are equipped with a new range of both mechanical and hydraulically controlled rear wheels applied to the frame, and are equipped with the Trailer Transport Solution (TTS) which allows for safe movement in narrow spaces and roundabouts, protecting the header from unnecessary stress during transport. In practice, the plow acts like a trailer towed by a tractor. The pivot point of the tractor-implement combination is located in the center and the risk of tipping over is practically zero. Although all the models in the new range have the same features, the 3500 B i-Plough – in particular – stands out for its ISOBUS functions. On this model the most important settings are made from the tractor cab and the driver can switch from infurrow to out-of-furrow plowing with a simple touch. The 3500 B i-Plough also includes other features, such as FURROWcontrol for straight furrows that follow an A-B line, improving performance and comfort. Kverneland defines the Variomat as a simple and reliable system capable of finding the ideal mix between soil conditions, plow and tractor: when changing the working width it is not necessary to adjust the line of the first furrow and, thanks to the Variomat, the plow always works in a straight line. Moreover, the system makes it possible to maintain the width of the first furrow as it has been set in relation to the working width of the plow. There are four new models in the series (the 2300, 3300 and 3400 B Variomat plus the 3500 B i-Plough with complete ISOBUS control) and are structurally intended for high-power tractors, 83 Safety and efficiency of the new Kverneland models in funzione delle diverse condizioni di terreno e residuo. I coltri a disco, lisci o dentellati, da 18“ (45 cm), 20” (50 cm) e 22" (55 cm) completano l'offerta di avanvomeri per concime e mais, oltre alle lame per residui colturali. I Variomat sono equipaggiati una nuova gamma di ruote posteriori applicate al telaio, meccaniche e con controllo idraulico, e sono dotati del Trailer Transport Solution (TTS) che permette di muoversi in sicurezza in spazi stretti e nelle rotatorie, proteggendo la testata da sollecitazioni inutili durante il trasporto. In pratica l'aratro si comporta come un rimorchio trainato da un trattore. Il punto di rotazione della combinazione trattore-attrezzatura si trova al centro e i rischi di ribaltamento risultano praticamente nulli. Anche se tutti i modelli della nuova gamma hanno le stesse caratteristiche, il 3500 B i-Plough – in particolare – si distingue per le sue funzioni ISOBUS. Su questo modello le impostazioni più importanti si fanno dalla cabina del trattore e il conducente può passare dall'aratura in solco a quella fuori solco con un semplice tocco. 3500 B i-Plough presenta anche altre funzionalità, come il FURROWcontrol per solchi diritti che seguono una linea A-B, migliorano prestazioni e comfort. Kverneland definisce il Variomat un sistema semplice e affidabile in grado di trovare il mix ideale tra condizioni del terreno, aratro e trattore: quando viene cambiata la larghezza di lavoro non è necessario regolare la linea del primo solco e, grazie al Variomat, l'aratro lavora sempre in linea retta. Inoltre, il sistema consente di mantenere la larghezza del primo solco come è stata impostata rispetto alla larghezza di lavoro dell'aratro. I nuovi modelli della serie sono quattro (2300, 3300 e 3400 B Variomat a cui si aggiunge il 3500 B i-Plough totalmente ISOBUS) e sono strutturalmente destinati a trattori di alta potenza, dai 250 Cv per il modello 2300 B
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